Ellen o Arne

Jag har två hjärnceller, Arne och Ellen heter de. Ibland på kvällen, när jag har gått och lagt mig och de känner sig understimulerade, brular de sätta sig tillsammans och tända en brasa och diskutera existensiella frågor. Detta gjorde de igår och detta enda jag fick ut av det hela var det här:

Man ska leva livet och inte bara gå igenom det?
Hur vet man att man lever sitt liv?
Hur vet man att det är än själv som styr på resan genom livet?
Att man inte bara är en passagerare som följer med på resan och minns olika saker, inte för att man själv valt minnena utan för att man har rest med bussen genom livet och fotat och minns de ställen där chauffören har valt att stanna.
Jag hoppas jag är en chaufför och ingen turist i mitt eget liv,

"Bara döda fiskar flyter med strömmen"

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej vännen min! =)
Vad var det du skulle göra ikväll? Kunde du inte fälja med på gympan? Min värdinna ringde och avbokade igår så jag kan gå! Ska du med??

2008-04-02 @ 09:27:15
URL: http://dizela.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0