Sjukling!

Det är nått seriöst fel på mig. Jag tror jag har insett varför jag bara ska jobba 75% i sommar. Det är för att jag ska vara sjuk resten av tiden. För varje gång jag är ledig, än så länge iaf, så blir jag mer eller mindre sjuk. Tycker det är pisstråkigt. Den här veckan till exempel jobbade jag måndag och tisdag. Sen tänkte jag att jag skulle fixa o dona här hemma, kanske till o med åka o hälsa på Lottie om jag skulle hinna detta. Men näääää nu ska man va kraslig o sjuk istället... skit kropp.

Hann med att va en dag på stan med Maria men jag kan inte påstå att jag mådde bra. Ville ju shoppa och mysa i massa timmar. Istället kändes det som jag gick o klagade hela tiden. Tänkte att det skulle va lite bättre på torsdagen så jag kunde göra allt pyssel hemma... men NÄÄÄÄ. Halsen va tjock som gröt o huvudet tungt som en betongklump. Blev inget målat o ingen rensad garderob...blev 3 filmer o soffan och början på trycksår...nästan iaf. Trodde tillslut att jag skulle få ringa jobbet idag o säga att jag inte kunde komma... Men jag vill så gärna jobba för en gångs skull.

Men somnade med kippande anda och snor i näsan och när jag vaknade idag var all gröten i halsen borta... snacka om lycka... så nu får jag som jag vill... Jag får göra mina nätter WEiii. Hoppas bara jag kan hålla mig frisk efter att jag jobbat också. För så jäkla kul är det ju inte o se tillbaka på en sommar o säga: "ja just det de va den sommaren som jag jobbade och var sjuk... BARA"... nej tack.

Så nu ska jag bli frisk. Jobba... sova och jobba och sova och vakna till söndag och ha ett nymålat och nytapetserat kök... inte illa.

Kommentarer
Postat av: maria

du klagade inte alls.. det va massa mysigt !

2008-06-27 @ 18:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0