Veckan!

Nu har jag jobbat mina första två dagar på MAVA och jag tror att jag kommer klara av det här. Visst det är ett grymt tempo och man måste verkligen prioritera. Men jag tror jag gör det ganska bra och än så länge har jag inte tappat bort nån patient eller glömt nån viktig undersökning. Visst har jag glömt att bädda rent en o annan säng... men det är ju ingen som lider av det. Mer än jag då som kommer på att jag glömt att bädda samtidigt som jag borde hämta patienten som ska ligga i sängen... kan bli lite körigt.

Är ledigt tills på fredag nu. Sen jobbar jag 2 nätter. Har inte jobbat natt där än. Men jag tror det ska gå bra. Händer en hel del på nätterna och jag kan anta att det händer mer på helg nätter än på veckorna. Kan va många intoxer då. Jag tycker det ska bli intressant. Men jag hörde en skräck historie om att det kan komma in personer dömda för grova saker som inte har med sig vakter o det kan ju kännas lite läskigt... men jag kan ju ge dem ett glas saft så blir de säkert snälla. =P

Men som sagt, några dagar ledigt. Idag ska jag ned till stan o fika med Maria. Hoppas det blir en lång fika o ett varv på stan för jag har inte mycket mer att göra idag. Mannen jobbar kväll så han är inte hemma förens efter 00:00, så man får sysselsätta sig själv.

Imon ska vi hämta tapeter som vi bestält. Så då tänkte jag passa på att måla o förbereda inför tapetsättning... hoppas det blir i helgen om svärfar har tid. Kan va skönt att bli klart med nått rum nångång så det ser ut som vi är klara nånstans. Tycker hela lägenheten ser ut som ett projekt just nu och att allt ser tråkig o hafsigt ut. Känns inte som hemma... känns inte klart och mysigt. Måste verkligen tänka över vad jag kan göra för att det ska kännas som jag är klar och så jag trivs. Det får bli veckans projekt. Kanske en tripp till IKEA. Jaja får se. Försöker ju vända dygnet lite inför mina nätter så man går ju inte upp speciellt tidigt nu... kan va svårt att hinna till IKEA i vettig tid då... fast å andra sidan har de väl öppet till 20 eller nått sånt så jag borde ju hinna.

Nu blir det span på deras hemsida iaf... alltid nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0