Påskafton!

Idag bär det av till Hjo o kalasandet där. Tänkte ta med mig ägg och målarfärg så vi kan måla ägg...
Pratade med mamma i morse och hon hade målat ägg igår... Det lät så mysigt så nu vill jag göra det samma.
När jag var liten målade vi alltid ägg på påsk, sen sparade vi dem(urblåsta vill säga), så lägger vi fram dem i en stor skål varje påsk... så kan man gå o titta på dem o minnas. På många av dem står det datum också så man kan komma ihåg vilket år man gjorde vilken.
image16

Det är definitivt en tradition jag vill ta med till mina barn. Så jag ska börja redan idag, utan barn. Kan ju spara de jag målar. Om inte annat så kanske jag kan föra traditionen vidare till folket i Hjo, vem vet de kanske också kommer sitta med en jätteskål med ägg om några år... och minnas alla roliga påskar.


Idag blir det påskkläder. Har hittat en jättefin klänning som jag ska ha. Den passa perfekt idag. Hela jag kommer de ut som ett målat påskägg, haha.
image15

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0