Påsklov!

Nu är jag påskledig ända till näsat tisdag. Nästan en hel vecka och jag har inget jag behöver plugga. Känns kanonskönt. Ska bara mysa och göra saker som jag vill. Har bland annat börjat läsa en bok, sånt hinner man aldrig när man pluggar, Rikard Flingas Iskall och stenhård. Den handlar om hans tid i Texas fängelsen där han fick va för att han mördade en man som förgrep sig på hans dotter. Återkommer med en utlåtelse om det är en läsvärd bok.

Ska försöka ta mig samman nån dag nu när jag är ledig och gå igenom alla mina garderober med kläder... hittar inte hälften av mina kläder för att jag har så dålig ordning. Ska bli skönt att rensa ut lite. En rejäl vårstädning i garderoben helt enkelt.

Till påskhelgen blir det middag hos svärföräldrarna med massa god mat. Har hört ryckten om att det blir citronrökt lax från en lokal fiskare... den är inte dum alls. Sen blir det nog en massa påskgodis också.
Tänk om man fick gå ut och va påskkärring o samla godis o dela ut påskkort som man har ritat. Det va så himla mysigt när man var liten och fick göra sånna saker. Vad är det egentligen som säger att man inte får göra sånt nu? Det är ju kul... jag vill jag vill. Får helt enkelt skaffa mig massa småttingar som jag kan gå ut och påska med. Haha kanske kan låna nån annans småttingar och gå ut med... Jaja återstår att se.

Är själv ikväll som vanligt. Mannen ska iväg på hockey, men jag antar att jag inte ska klaga så länge som man får in pengar på det. Funderar på att ta med bror och gå och äta tacobuffé det tycker jag låter som en plan.

Nu blir det iaf soffan, boken och en kopp te.
image4Älskar min fina tekanna, den kommer från Eva Solo.
(Tack älskling för den)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0