Morsdag!

Har tillbringat helgen i de Smålänska skogarna. Det är så lugnt och skönt här nere så jag får nästan myror i baken.
image60Igår var vi ute i skogarna på små ängar och plockade massa fina blommor... och de kommer inte från Blomsterlandet. Måste säga att blommor är mycket finare när de kommer från ängarna... det är mer kärlek i dem då och de luktar så himla gott... Pojksen var med och sprang runt med var sin kamera och försökte lära min hane att fota... Vet inte hur det gick.

Efter denna underbara utflykt blev det invigning av den nya rökapparaten som mor och far fick av bror i julklapp. Lax skulle rökas. Tid tog det men det hade vi gott av. Under tiden som laxen röktes slank det ned både en och två whisky.

När alla började bli runda under fötterna åkte kub spelet fram.... Jag o bror förlorade... Skitans.
Sen blev det grillande av både fläskfile, paprika, majs och annat smått och gott... Underbar middag som intogs sittande ute i solen...

Mys mys mys.

Idag blev det frukost på altanen och nu sitter jag här. Börjar dock bli lite kallt här i källaren så nu ska jag ut i solen igen. Sen bär det av till mormor och sen hem till Schöwde och tissetatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0