Uppdatering!

Ojoj har varit massa dålig på att skriva. Vet inte riktigt vart jag ska börja... men som alltid så är det när man inte skirver som det händer massa. Får väl se om jag kan gå igenom sista veckan.


¤ Var o solduschade två gånger förra veckan. Första blev kanon och andra var helt kass. Såg ut som en zebra på benen så fick jaga runt efter strumpbyxor i flodhäststorlek... insåg att det var inte det lättaste. Hittade tillslut ett par grav. strumpbyxor och undrar nu varför inte alla strumpbyxor ser ut som dem... det var de skönaste strumpbyxorna jag har haft på mig i hela mitt liv. De brukar alltid sitta lite kasst och skava eller ge kontiga kanter i magen... men inte dessa... skulle nästan kunna tänka mig att sova i dem. Detta blev en ny bekantskap som jag absolut inte ska glömma efter att sorken har kommit ut. Love them.

¤ Var på MVC i fredags, Carro var med för att Niklas jobbade och för att hon är en nyfiken jäkel =P. Sorken hade hjärtfrekvens på 134 och magen mätte 28 cm... Bara en halv cm mer än förra gången. Lite besviken men samtidigt bra... då vet jag att det inte är en flodhäst i magen som brås på sin mor. Hade lite dåliga sorkrörelser så fick en tid på förlossningen för kontroll.

¤ Anlände till förlossningen 13:30 i fredags... då var Niklas mes igen... Fick sluta jobba tidigt för att kunna följa med. Men det är ju lika mycket hans sork som min så det tyckte jag absolut han hade rätt till. Vill heller inte åka dit utan honom. Fick iaf göra ett CTG och trycka på en knapp när sorken sparkade... blev några sparkar på 16 min ändå. Inte så konstigt h*n hatar att ha maskiner på magen och gillar inte tryck samt sparkar alltid bara när jag ligger. Så kombinationen av att ligga.. ha CTG kopparna på magen och att de tryckte gjorde den lilla lite extra aktiv... men det är alltid mysigt. Fick sen göra ett u.-ljud kan lova att jag inte fattade mycket av vad jag såg den här gången. Hela sorken fick ju inte plats på bilden samtidigt så man fick lite gissa vad det var för del man kollade på. Men kul ändå. Slutdomen blev iaf att sorken är ett typexempel på hur stor man ska va när man är 30 veckor gammal. Följde kurvan kanonbra och läkaren tyckte inte jag skulle oroa mig för att det är en trött o lugn sork.

¤ Har tänkt i mitt silla sinne att en lugn sork i magen är bra... då blir det ett lugnt barn... dock fick jag veta motsatsen häromdagen... Tydligen så att är de lugna i magen blir de helvilda barn och tvärtom om de är livliga i magen blir de lugna när de kommer ut. SHIT!

¤ Damsittning i lördags. Micca var massa snäll och fixade fin fin frilla. Såg lite ut som barbapapa men vad gör väl det... nån måste ju göra det också. Massa god mat på sittningen... inte lika kul att de försökte ge mig fel mat o sprit hela tiden. Gillade inte heller att alla fulla skulle prata med eller om magen o inte med mig... men nu har jag lärt mig att fulla tillställningar och gravida magar är inget som passar mig.

¤ I söndags blev det spontanlunch med svärisarna på stan och inhandlande av lite bebiskläder. Leif köpte en fin liten dress till sorken som han tycket att h*n ska ha... tackar massa för det. 

¤ Tisdags var vi på försäkringskassan på infomöte ang föräldrapenning osv... vilket jävla pissmöte. Kan inte direkt säga att det överhuvudtaget pratade nått om studenter eller arbetslösa... så vad faan gjorde vi där. Nån human summa av pengar kommer vi iaf inte få... men det viste vi ju redan.

¤ Pluggat mån-ons denna vecka... kortvecka... Carro skulle jobba o jag ska på bröllop. Men fick iaf lite gjort... tror vi =P

¤ Solduschade igen på onsdag em, ser idag åter brun ut... men fortfarande konstigt randig på benen... men vad gör det... hoppar gladeligen i mina gravstrumpbyxor en gång till. 

Det var nog snabbversionen av den här veckan... ska försöka lägga upp lite barbapapa bilder från sittningen också... de kommer. 


Kommentarer
Postat av: maria

hehe, du e så otroligt skoj när du skriver, flinar o garvar hela tiden !!

2009-04-23 @ 11:14:52
Postat av: susanna

Va skönt att allt ser bra ut! Jag vet inte riktigt om jag kan hålla med om de där med att lugn i magen

= aktiv utanför. Harry var aktiv i magen och är ännu mer aktiv utanför! Så kanske får du en lugn sork trots allt. Ja för oss blev de ingen flytt och det var synd. Var enormt inställd på att flytta även om jag avskydde tanken från början! Du tar examen nu till sommarn va? Försäkringskassan är verkligen ett kapitel för sig. Jag har inte orkat anstränga mig för att sätta mig in i systemet. Får du bara lägsta ersättningen nu när du har gått i skolan? Kram kram!

2009-04-23 @ 13:40:03
URL: http://grodyngelpojken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0