Alla schärtans dag!

Alla hjärtans dag som sagt. Dagen med stor prestationsångest och den närmar sig med stormsteg. Men det är här mina tankar flyger åt olika håll. Det kanske inte behöver va så mycket perstation, egentligen är det ju bara en dag där man ska tycka lite extra mycket om de man håller kär och faktiskt visa det lite mer än annars. Förhoppningsvis visar man sin kärlek till nära och kära jämt... men alla kanske inte gör det och då är det en bra dag. Det är även en bra dag för alla überromantiska jäklar som jag som vill fixa o dona och skulle kunna lägga ned en hel lön på denna dagen.

Men hur som hur så ger den  mig prestationsångest för jag vill att allt ska va så himla bra och romantiskt. Har insett att det inte är mitt fel att jag tycker så, trodde att det hade med mina höga krav och kontrollbehov att göra men så är det inte. Det handlar helt enkelt om min uppväxt. För min helt underbara pappa är av det gamla gardet och då gjorde man inte romantiska saker för att man va tvungen på alla hjärtans dag utan det var en del i vardagen. Det har jag växt upp med, fina blommor på bordet till mamma emellanåt, romantiska middagar med massa själ i och fina kärleksfulla födelsedagsfrukostar på sängen... Det är så jag har haft det och det är så jag vill ha det. Men mannen har inte samma bakgrund.

Och om man då har olika syn på vad som är romantiskt och mysigt hur gör man då en alla hjärtans dag där båda får ha precis så mysigt som man själv tänker att den dagen ska vara? Jag vill ha det lilla extra med romantisk middag på restaurang och fina blommor, medans han vill ha mysig hemma kväll med god romantisk middag bara vi två. Men hur gör man, hur löser man sina huvudbry? Jag fattar det iaf inte och därför är prestationsångesten åter igen på topp och alla hjärtans dag har blivit alla schärtans dag!

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Läs igenom vad du skrivit!

Du vill ha det som din pappa har gjort, romatiska inslag i vardagen , små, goa upplevelser som vävs in i vardagen. Varför kan du då inte se att din man är på rätt väg med en mysig middag för er två på hemmaplan. Släpp prestigen och ta vara på de små men ärligt menade kärleksförklaringarna. Han älskar dig en massa! Det kan till och med jag se.

2009-02-11 @ 18:40:01
Postat av: Carro

Hellu

Nu har jag funderat lite här (hör å häpna, jag kan tänka). Jag har typ aldrig fått uppleva alla hjärtans dag med nån speciell (trots många förhållanden=P) Å jag tycker faktiskt att det är viktigt ändå. Hade jag haft ett förhållande så hade jag nog velat göra nåt utöver det vanliga. Så ta tag i mannen din å bestäm nåt romantiskt tillsammans. Kanske börja med en frukost på stan, sen kan ni gå å köpa blommor ihop som bara e såååå fina så du dör, sen traskar ni vidare med blommor i handen å bara myser. Varför inte gå hem å sova i varandras armar en stund på tidiga eftermiddagen.. Sen kan ni avsluta kvällen med en mysig middag (hemma eller på restaurant) å kanske en hyrd romantisk film. Sen går ni å lägger er i tid å pratar om framtiden (som kommer bli helt underbar), sen somnar ni båda med ett leende på läpparna å bara tänker på hur mycket ni älskar varann=D

2009-02-11 @ 20:52:24
Postat av: maria

å det carro skrev var ju helt fantastiskt underbart! Förutom frukosten på staden o blommorna har hela denna veckan gått i de spåren hemma i vår familj... mys



2009-02-12 @ 18:54:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0