Bola!

Idag har jag köpt en bola.... och vad är det då?


"Den mexikanska bolan eller graviditetspinglan är ett vackert smycke för gravida.
Inuti smycket finns en liten xylofon på vilken en liten boll dansar runt och avger ett
speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen
kan barnet höra ljudet.

Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och
känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och
efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det. "





Jag vet inte om det funkar... men jag tycker att de är ganska fina så en sån fick det bli. Sen kan jag inte tro att jag kommer använda den jämt jämt jämt... och inte efter sorken har kommit ut heller... för att lugna som det så fint står. Kan ju inte sitta där o dingla med halsband över huvudet på stackaren... måste ju tro att vi tillhör nån konstig sekt. Nej så får det inte bli... ser det som ett vanligt och fint smycke helt enkelt... och kommer det pingla sönder min hjärna så får det flytta in i smyckeskrinet med alla andra smycken som man köpt och aldrig använder.

Kommentarer
Postat av: Britt-Marie

Jag tycker din bola var jättefin. Dessutom tror jag att det kan vara rogivande för bebisen.Kanske din tveksamma inställning skulle bearbetas lite, så du tror på bolans positiva inverkan.

Kram

2009-02-06 @ 10:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0