Flashback!

Kommer ni ihåg när man var yngre. Oki låter som man är tant när man säger så men iaf. Har många gånger funderat på hur jag överlevde när jag var 18 år, ingen vettig inkomst och egen lägenhet. Vad åt jag? hur betalade jag mina räkningar? Vart fick jag pengar ifrån? och framför allt va var det för konstig kotte som gav en lägenhet till en festande 18-åring?

Idag har jag fått en flashback på en av de punkterna. Skulle efter den inte så plågsamma duschen äta lite lunch. Ställde mig som man alltid gör och stirrade in i skafferiet. Kände ingen ork till att börja tina grejer i frysen och visste att kylen var väldigt tom, så skafferiet var min enda utväg. Tänkte att nån lite "mindre god" pulversoppa kan man alltid hitta där inne. Men blev riktigt besviken när jag insåg att jag inte ens kunde skrapa fram det. Då uppenbarade sig den lilla påsen framför mina ögon. Tänkte att det går ju inte... inte kan man väl.. Men jooo det gick. Tog ut det lilla nudelpaketet ur skafferiet och kokade de avanserade 5 dl vatten som ska tillsättas.

Stod där och tänkte tillbaka på när nudlar var huvudrätten på veckan. (Alltså... löst punkten... Vad åt jag? och punkten Hur gick det runt?) Kommer ihåg hur Lottie och jag stod där med lilla kastrullen och koka vatten... nån vidare disk blev det ju inte heller... kunde ju äta ur kastrullen och allt som behövdes var en gaffel. Det var tider det. 

Nu kändes nudlarna mer som nått straff för att jag var för lat att laga mat. Å hjärnan drömde lite om goda nudlar från Thai House. Men ned slank de iaf... smakade inte för mycket kan jag inte påstå, men nån nytta gjorde de. Blev ju både mätt och fick en rolig flashback.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0