Bygga bo!

Alla säger att man börjar bygga bo när man är gravid. Köper hus eller lantställe, flyttar, renoverar, möblerar om, storstädar, köper nya möbler... ja massa saker som kanske inte va så jädra nödvändigt egentligen men som känns ytterst viktigt just när en ny sork ska komma och när man har mindre energi än någonsin.

I mitt fall har det gårr upp och ned. Ett tag ville jag möblera om... blev inte av. Sen ville jag göra om kontoret... men är allt för kär i mitt kontor så vill inte ta bort det för ett barnrum. Men nu... skolan är slut, både jag och NIklas var hemma två dagar utan planer så nu blev det bo byggande.

Har haft ett rejält tempo den senaste veckan. In med x-jobbet, opponera, försvara, korrigera x-jobbet (som för övrigt fick ett VG *Weii*), examensmiddag, matlagning inför storkalaset, examen i kyrkan, examensfest med familjen och examensfest med B-spåret... Ja som sagt har varit en hel del att grejja med. Men ändå hade jag massa energi i söndags att sätta igång med stora röjardagen. 

Är mäkta imponerad av oss. Vi:

* rensade badrummet så vi skulle kunna få in ett skötbord
* rensade klädkammaren så att man faktiskt kan gå på golvet där inne igen
* hämtade skötbord hos Micca
* passade på att äta lite paj också när vi ändå var där
* pysslade ihop det och ställde in med alla tillhörande grejer
* gick loss på garderoberna i kontoret och rensade ut gamla lakan och vek alla lakan på nytt.
* gick igenom alla kartonger i förrådet för att se om det fanns nått att slänga... en hel del blev det
* alla skor som inte används slängdes, likaså kläder som jag inte kan ha eller som är fula
* Maria kom o provade kläder... tog det hon kunde ha.
* mötte Pollan och fick en kasse med pojksorkkläder
* sorterade sorkkläderna för att se vad vi fått
* städade förrådet lite till så man kan ställa in ny skit där
* hämtade massa filer hos Larsa
* flyttade mina kläder till garderoben så att sorkkläderna får plats
* satte upp en tavla som vi hittade i förrådet.

Ja jisses... fortsatte lite på måndagen också med att handla o grejja... känner mig riktigt imponerad av oss... Hade ingen aning att vi hade så mycket energi. Men jag kan lova att idag är den som bortblåst. Niklas är och jobbar... o jag har inte gjort många knop. Har bara vikt tvätt, duschat o diskat... jisses... skulle behöva göra massa som hjärnan o kroppen inte vill idag. Ska nog bara ta mig till Coop, köpa en tidning och sätta mig o läsa. Ska iof tvätta sen... men då kan man läsa när maskinen snurrar.

Vill dock ha några dagar till med massa energi... kan nån skänka? Skulle ju behöva göra klart här hemma. För nu ser det ju ut som ett världskrig bara för att man röjt o inte städat efter det. Jisses... jaja de kommer kanske nån annan dag. Sokern kommer nog inte än på ett tag ändå... Jag sa att den gärna fick komma igår... men har inte sett till nån sork, inte ens en liten del av en slempropp... så jag får nog vänta o bygga bo istället.


Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis till examen! hur känns det nu då? Ingen skola och en liten sork på väg! =)

Satan vad ni äe effektiva, vill med!!!

Har så mycket böcker jag vill läsa nu men tack för tipset, får nog köpa den och lägga den bland alla andra som bara väntar. Box 21 är vidrig men sååå bra!

Kram

2009-06-10 @ 06:53:33
URL: http://dizela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0