Inget sommarlov =(

Igår var det dags.  Den stora dagen som man längtat efter i 3 år men som jag inte längtade efter längre. Examen! Ojoj nu är man färdigutbildad. Har tagit en filosofie kandidatexamen och en yrkesexamen... jisses. Det innebär ju att man får jobba helt lagligt nu... känns massa läskigt.

Tycker om att gå i skolan. Visst det är inte roligt alla dagar... men det är väl inget. Men skolan är en trygghet och nu är det slut. Känns lite tråkigt. Alla vänner som man aldrig kommer se igen. Alla sprider ut sig över Svearike och försvinner från lilla Skövde. Sorg. Men antar att om jag inte lekte med dem innan så kommer jag inte ha behov av det nu heller o de jag leker med kommer jag antagligen fortsätta leka med.

Nu är det iaf slut på sommarlov. Ska ju inte jobba i sommar... men kan ju inte kalla det för sommarlov, ska ju inte tillbaka till skolan i höst. Men men ... det är väl nu livet börjar.

Tänkte lägga upp lite bilder från examen i kyrkan... men det sket sig för usch vad dålig kamera jag har. Alla bilderna blev jättemörka o suddiga... så de skiter vi i. Fint var det iaf. Sen blev det middag i Hjoet, massa trevligt.

Kommentarer
Postat av: susanna

Ja det är nu livet börjar och i sommar kommer du inte bara ha ett heltids jobb utan ett dygnet-runt jobb! Varför ska alla sjuksköterskor som examineras göra det i en förbaskad kyrka! Vi gjorde det med! Det måste vara det där med kallet å allt de där, bla bla bla! Usch! Men trots detta så ett stort grattis till examen! Grattis till ett yrke där personalen efter ungefär ett yrkesverksamt år börjar fundera på vad de ska omskola sig till! Nä men skämt å sido!

2009-06-06 @ 20:32:48
URL: http://grodyngelpojken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0