Skitans bltr!

Idag var det dags för MVC igen. Första träffen med nya barnmorskan. Hon verkar vara en trevlig person... inget svårt att prata med henne inte. Magen mätte 36 cm. Kanske inte kan lite benhårt på detta mått då de säger att alla mäter olika... så två olika BM får alltid olika mått ... men det kan nog stämma med 2 cm mer än sist ändå. Sorken hade en hjärtfrekvens på 147... ojoj så högt har inte vi sett det förut... även om de ofta har högre framåt dagen... men vi brukar ju alltid vara där på morgonen. Men inget som är konstigt iaf o det är ju skönt. Sorken är inte ens lite ruckbar längre... nepp nu är h*n helt fixerad... kan förklara varför jag har haft så hemskt ont vid blåsan sista dagarna, då nerver kommer i kläm när sorken skruvar sig nedåt.

Mitt eget blodtryck var det lite sämre med. Har ju hela tiden haft normalt eller lågt tryck men idag låg det på 120/90... inte godkännt. Eller... det är godkänt men går undertrycket upp ännu er så blir jag underkänd, det kan skada både mig o sorken. Hoppas verkligen att det bara va högt för att jag grejjat massa i veckan o för att BM va ny för mig. Fick en ny tid på måndag för kontroll... strikta restriktioner på att vila i helgen och att jag måste åka till förlossningen för kontroll i helgen om jag skulle få huvudvärk eller se konstigt. Känns trist... jag som hela tiden kunnat vara stolt över mitt fina bltr. Men men.. ska lyssna på henne... ta det lugnt och delegera massa på midsommar =P

Kommentarer
Postat av: maria

det blir nog männen som står för maten så kan vi lata oss :) jag har starka planer på o bara lata mig initialt på semestern ^^

Vi kan skylla på blodtrtcket ;)

2009-06-18 @ 17:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0