Föräldraträff del 2!

Idag var andra träffen men föräldragruppen. Började lika tyst som den förra... men snacket kom igång lite till fikat. Mest skitsnack dock o inte för mycket vettigt. Tror det beror på att alla är precis lika rädda för att nått ska gå fel så man skämtar för att lätta lite på det eller så är det kanske för att vi är helt knäppa... troligtvis stämmer det sista bäst.
Största diskussionen blev kring parkeringen på sjukhuset och vad det kostar att så där alla timmar man ska va där... Kom fram till att de som behöver parkeringspengar får gå ned på stan nån vecka innan och samla pengar av snälla tanter. Själv har man lite lyx och har fått ett parkeringskort av sjukhuset i julklapp.... man bockar och tackar och känner att det kommer komma väl till pass.

Pratade annars om smärtlindring och förlossning idag, kollade på en förlossningsfilm. Kan inte påstå att man får ut så mycket av informationen som man får, allt är väldigt basic. Men kanske nått fastnar som man annars inte skulle fått in och det är ju bra. Och som jag tidigare sagt så är mitt mål inte att lära mig massa saker utan att lära känna nya människor som är i samma situation som jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0