Föräldraträff!

I tisdags var jag först på praktiken till 16... skyndade mig ned i omklädningsrummet. Sprang i mina egna kläder och ur calisikläderna. Raggarduschade med Elisabeth Ardens Green Tee och ut till mannen som väntade i bilen. Åkte till första bästa pizzeria och åt en sallad. Vidare ut i bilen och iväg till MVC.

Skulle samlas i väntrummet för vidare instruktioner. Som vanlig i nya situationer kommer det med och mer människor som ska va där samtidigt, alla är lite smått nervösa och ingen vågar direkt titta på nån annan. Blev uppdelade i två grupper, var nämligen två föräldragrupper som skulle ha träff samma kväll. Vi fick våran barnmorska som gruppledare. Samlades i fikarummet och fick presentera oss. Kan inte påstå att jag minns namnet på så många, men jag tror inte det är så många som kommer ihåg mitt namn heller.

Känns iaf bra att jag pratade. Satt inte som en tyst mus och väntade på att alla andra skulle prata åt mig. Neee ska man få som man vill så får man prata själv =). Vi var sju par i vår grupp... varav 3 pratade och jag var en av dem. Men det känns som en bra grund för att lära känna några lite bättre och kanske hålla kontakten lite mer.

Vi ska ha ett möte i vecken i 5 veckor. Ska ta upp lite saker varje gång, vi får själva önska plus att de självklart kommer prata om förlossning, amning och första tiden efter sorken har kommit. Mycket som man vill veta och mycket som man glömmer säga att man vill veta. Men oavsett vad man lär sig så kan man hoppas att man går därifrån och har lärt känna lite nya personer, för det är ändå det som känns viktigast för mig.

Som sagt så blir det en träff i vecka. Så på tisdag ska jag göra om hela stressproceduren igen efter praktiken. Men då det är något posiivt och kul så känns det inte så jobbigt att samla energi till det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Oj vilken flashback jag fick nu... Mins vår föräldrar utbildning. Kom ihåg att jag tyckte de va jätte tråkigt och att alla ställde så himla dumma frågor... men nu när jag tänker efter så kommer jag inte ihåg de där dumma frågorna.. Jag var nog bara anti, eller så trodde jag nog att jag visste allt... hmmm! Va kul att er är bra! Läste att du hade känningar till foglossnig, usch de e inte kul! Hade de me. Men de allra värsta var alla som bara log lite och inte trodde på att man hade ont!! Hade gott! Kram kram

2009-03-15 @ 21:12:22
Postat av: susanna

De va jag som skrev de där inlägget

2009-03-15 @ 21:13:21
URL: http://grodyngelpojken.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0