MVC!

Idag fick jag trotsa det gräsliga vädret och ta mig ut ändå. Va ju tvungen att åka till mvc på kontroll. Hade jag fått välja hade det nog blivit pyamas o film hela dagen.

Skulle ta bussen till mvc då Niklas jobbar o inte kunde följa med. Men när jag läser tabellen inser jag att den bussen går bara en gång i timmen och att den tiden inte alls skulle passa min inbokade tid. Skitans... och att vandra dit var inte riktigt läge att tänka på när snön faller från alla håll och vägen är helt slaskig. Inte är det skottat nånstans. Fick ringa mannen ändå. Blev hämtad i en liten flyttlastbil... snacka om att känna sig som en foldhäst när man måste transporteras med flyttbil =P

Väl på mvc gick allt bra. Det var en läkarstudent där som skulle kolla på min tjocka mage... men det gick bra det med. Hoppade dock över alla min mer privata frågor till nästa gång. Hjärtfrekvensen var på 140 nu (nee inte min, sorkens). Va himla kul när Lotta la dopplern på magen så sparkade sorken på den, ville nog inte ha den där. Mätning blev det också... tycker ju inte som det händer nått på växtfronten. Men det hade det gjort. 27 cm var livmodern nu. Det är en ökning med 6 cm på 3 veckor... ganska mycket känns det som när man tänker så. Så sorken mår nog bra och trivs där inne i värmen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0