Söndag!

Jisses denna helgen liksom alla andra har bara sprungit ifrån mig. Hinner knappt fatta att man är ledig innan man ska ha samlat kraft för att orka tillbaka till praktiken igen. Veckan som kommer ska jag dessutom gå lördag också så då kommer en dag på min nästa helg försvinna helt. Ajaj

Har varit effektiv idag iaf. Gick upp i tid, lät Niklas sova så jag satte mig och läste lite i en av alla sorkböcker som vi har. Åt mysig frukost när mannen vaknat och sedan var det städning som stod på schemat. Har varit riktigt effektiv och gjort sånna saker som jag kanske inte gör annars när jag städar. Rensade klädhängaren i hallen och insåg att man inte måste ha 4 kepsar, 8 halsdukar och 3 väskor hängande där... så det fick bli förpassade till förvaringsutrymmen.

Sen var det frysens tur... utsidan vill säga... tog bort alla onödiga papper som satt där och organiserade de som skulle sitta där, satte dem dock på sidan så man slipper se dem hela tiden.

Efter det tog jag mig an den stora skräcken... Badrummet. Har sååååå mycket skit som jag inte behöver ha och Såååå mycket "kan va bra att ha" smink. Gick igenom trådbacken ordentligt, likaså spegelskåpet... slängde en hel kasse med grejer och sålde en 3 i 1 rengöring från Mary Kay till Maria. Känns så himla skönt att detta nu är gjort.

Under tiden som jag pysslade med detta så städade mannen "normalstädning" i resten av lägenheten. Vi var klara nästan samtidigt, helt slut båda två. Men inte fick man lata, nee handla skulle också göras. Så iväg till Maxi och inhandlade krubb, tittade på en sork som föddes i fredags och träffade svärmor, farmorn och Therese.

Väl hemma backades det upp. Bestämde att jag kanske ändå skulle orka baka kärleksmums som jag hade tänk. Vet ju att risken är att allt hamnar på golvet om jag inte orkar och blir förbannad. Men Niklas lovade att hjälpa, så vi tog oss ork ihop. Baka baka baka. Lukar massa gott i hela lägenheten.

In i duschen för att försöka med att se ut som en människa igen och nu sitter jag här. Helt slut men massa nöjd med allt jag har orkat. Nu ska det bara lagas mat också... men det går nog. Blir god fläskfilé med klyftpotatis och rosmarinsås. Lyckades smusla ned lite vitlöksbröd i kassen på Ica så det blir det också. *Mmmmm*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0