Vecka 26!

Rapport av vecka 26.

Du är på dag 183 av 280. (65,4%).
Du är i vecka 27.
Du har gått 26 fulla veckor och 0 fulla dagar (v26+0).
Du är i 6:e kalendermånaden.
Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Ons 24 jun 2009
Du har 97 dagar kvar till beräknad förlossning.

Nu är barnets hud lite tjockare och inte lika genomskinlig längre, skelettet hårdnar alltmer. Barnet kan nu öppna och stänga sina ögon. Huden är ganska röd och skrynklig men skyddas av vernix-lagret. I vecka 26 är medelkroppslängden 35 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 900 gr. Huvudets omkrets är nästan 25 cm. Ditt barns hicka uppfattar du som små rytmiska kittlingar.

Känner mer och mer av fogarna. Men skiter i att skaffa höftbälte då detta var dyrt o krångligt. Känner mig inte speciellt agro eller ledsen. Är ganska glad mest hela tiden... ja eller trött. Niklas pratade med nån blivande pappa på föräldraträffen vars kvinna var sur sur och ännu mer sur... sån är inte jag och det såg nog både han o jag som en bra grej... särskillt han. =)
Längtar massa. Känner av bebisen mycket och blir orolig när jag inte har känt den på ett tag. Men har lärt mig att är det allt för lugnt kan jag testa att lägga mig raklång eller lägga nått varmt på magen... då brukar jag få reaktioner. Väldigt roligt när man duschar... då slår de varma strålarna mot magen och sorken svarar genom att slå tillbaka. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0